20 Mayıs 2018 Pazar

Heidi



Pazar sabahı ailece seyredilebilecek, sımsıcak ve keyifli bir film Heidi. Seyrederken taa çocukluğuma gittim. Heidi’nin o sımsıcak içtenliği, iyi kalpliliği, kıpır kıpır tabiatı yine beni mest etti. Yüzümde kocaman bir tebessümle seyrettim hem Heidi’nin hem de kendi çocukluğumu.
İtiraf etmeliyim film başladığında Heidi rolünün seçimini tuhaf buldum. Ama film ilerledikçe o tatlı küçük kızın büyüsüne kapıldım. Yutulası yanakları, minnoş kolları, o güzel gülümsemesi ile tam bir şirine.
Çok hoşuma gitti film. Bayıldım.

Bu arada bir ayrıntıyı da vurgulamak isterim. Çizgi filminden de bildiğimiz ve gördüğümüz gibi Heidi hep çıplak ayakla gezer. Çok şirin bir görüntü bu. Şirin olmasına şirin ama aslında yazar Johanna Spyri bununla bir şey vurgulamak istemiş.  Spyri 19yy. İsviçre’sinde yaşamış bir romancı. O dönemlerde İsviçre’de durumu bozuk ailelerin çocukları, yetim veya, öksüz çocuklar  başka ailelerin yanlarına kiralık olarak veriliyordu. Ve bu çocukları diğer çocuklardan ayırmak  için bu ‘köle çocuklar’a ‘çıplak ayaklı çocuklar’ deniyordu.  



Şeker şeyyyyy


IMDb puanı: 7,4
Süresi: 1 saat 51 dakika
Türü: Aile, macera
Gösterim yılı : 2015
Yönetmen: Alain Gsponer
Oyuncular: Anuk Steffen, Bruno Ganz, Isabelle Ottmann, Quirin Agrippi