29 Mayıs 2020 Cuma

Canavar (Cloverfield)




Canavar (cloverfield), üç filmlik serinin ilki. İlk seyrettiğimde hiç beğenmemiştim. Film amatör kamera çekimi ile yapılmış. Görüntü o kadar oynak ki insanın başı dönüyor. Dediğim gibi, ilk seyrettiğimde  çok önemsemeden seyretmiştim ve kamera hareketliliği filmden soğutmuştu beni. Hatta beğenmemiştim. Daha sonra, diğer devam filmlerini izleyince, ne zamandır aklımda olan tekrar izleme fikrini yürürlüğe koydum ve ikinci defa seyrettim. İyi ki de izlemişim. Bu sefer çok beğendim, belki de devamını bildiğim içindir ama gerçekten iyi bir film. Bu defa izlerken farklı bir görüş açısıyla seyrettim ve amatör kamera çekimi bana gerçekten oradaymışım hissi verdi. Daha önce seyrettiğim bu tarz filmlerin hiç birinde böyle hissetmemiştim. Tabi ki bu günlerde yaşadığımız karantina-pandemi süreci ve bunların yarattığı paranoya da etkili olmuştur belki de 😊 Filmin konusunu anlatmayacağım 😊 Bu tarz filmleri sevenler için iyi bir seçim.

IMDB puanı: 7.0
Gösterim tarihi: 2008
Süresi: 1 saat 25 dakika
Türü: aksiyon, macera, korku, bilim-kurgu, gizem, gerilim
Yönetmen: Matt Reeves
Oyuncular: Michael Stahl-David, Jessica Lucas, Lizzy Caplan, Mike Vogel, Odette Yustman Annable, T.J. Miller